2 Eylül 2009 Çarşamba

Fw 190A-5



Tarihçe

Uçak Bernhard KUNZE’ye ait, 410055 şase nolu “beyaz1” kod numaralı uçağıdır. Kunze “beyaz12” kodlu uçağıyla 28 Temmuz 1943 yılında bir B-17 tarafından vurulmuş ancak kurtulmuştu (uçağı Hollanda da kalabalık bir yüzme havuzuna düşmüştür.) Bir dahaki sefere bu kadar şanslı olmayacak ve 05 Ocak 1944 tarihinde (24 yaşında), kalabalık (70 adet P-38, 41 adet P-51 ve 78 adet B-17) bir hava çatışmasında vurularak ormanlık bir alana çakılacak ve hayatını kaybedecektir..

Montaj

Bilinen Hasegawa kalitesinde olan modele kokpiti yaparak başladım. Kokpit için Eduard’ın interior setini kullandım. Oldukça detaylı olan bu photoetch (Asit indirme) seti bir süre sonra sıkıntı ve darala sebep oldu. Çünkü saç teli kadar parçalar içermekte ve bunu yapıştırsam gözükürmü acep sorusunu akla getirmekteydi. Kokpit bitimine müteakip gövde montajına başladım. Model genel olarak sorunsuz birleşmekte ve yüzümde çeşitli gülücüklere sebebiyet vermekteydi, ta ki kanat ve gövdeyi birleştirene kadar. Burada çeşitli tesviye oyunları baş gösterdi. Ayrıca Cowling birleşimine de dikkat etmek gerekiyor çünkü pot vermeye meyilli. Bu kadar kusur kadı kızında da olur diyerek modelimin genel tesviyesini bitirdim. Ancak amatörlüğümden kelli bazı tesviye hataları yaptım. Bunlar tamamen benim çaylaklığımdan meydana geldi. Hasenin bu olayla bir alakası yok.

Boyama

Tesviye işlemini bitirdikten sonra Mr surfacer 1000 ile modelin astarını attım. Bu ürün beyaz olduğundan, üstüne gelecek boya için oldukça kolaylık sağlıyor. Astarlama işleminden sonra Siyah ile öngölgeleme yoluna gittim. Buna müteakip Gunze Sangyo RLM76 ile ilgili bölgeleri boyadım. Ardından peş peşe yine Gunze’den RLM74 ve RLM75 renklerini ilgili bölgelere uyguladım.RLM04 ile cowlingin zemin rengini boyadım. Boya solma etkisini göstermek için temel renklere az miktarda beyaz katarak temel renklerin üzerine tatbik ettim. Peşinden Tamiya smoke ile paneller üzerinden hafifçe geçtim Bu aşamadan sonra tamiya weathering (Toz pastelde aynı işi görür) eskitme setine ait pas rengi ile panel çizgilerine hafif bir eskitme yaptım. Sayın TOPLU’nun “abartmışsın!!!” uyarısı ile çoğunu temizledim. Sırada parlak vernik vardı ve bende Tamiya X-22 ile üzerime düşeni yaptım. Badger 100G tabancama Large uç takarak parlak vernik uygulamamı bitirdim. Artık decal işlemi için hazırdım.






Decalleme
Kullandığım decaller EagleCals firmasının 83-32 kodlu decalidir. Oldukça kaliteli bir firma olup tavsiye edilir. Decaller son derece ince bir yapıya sahip bu yüzden uygulama esnasında dikkatli ve nazik davranmak gerekiyor. Cowlingdeki damalarda yine bu sete dahil. En zorlayan kısım yine bu damalar oldu. Başlamadan önce referans çizgisi seçip buna göre başlamak en doğru sonuç gibi göründü ve bu referans çizgisine göre ilk parçayı yapıştırdım geri kalan damaları ise ilk yerleştirdiğim damaya göre hizaladım. Decal uygulaması bittikten sonra yine parlak vernik atarak decalleri sağlama aldım.

Eskitme
Decalleme ve tekrar parlak vernik atma işlemlerinden sonra egzoz islerini yaptım. Buna müteakip yıkama yaptım. Yıkama işlemini, Gunze akrilik siyahı, alkol ile iyice inceltip panel aralarına fırça ile az miktarda dokundurma suretiyle bitirdim. En son olarak Humbrol mat cote’yi uygulayarak mat vernikleme işleminide bitirmiş oldum. Müteakiben metal dökülmelerini yaptım.

Son aşamada dışarıda boyadığım gövde altı parçalarını monte ettim. Antenide ekledikten sonra modeli sonlandırmış oldum.